Lapland Safariksen uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Rami Korhonen

Tiedote | ma lokak. 10 12:00:00 2022

Pohjoismaiden suurimman ohjelmapalveluyrityksen Lapland Safariksen johdossa tapahtuu muutoksia, kun 30 vuoden ajan yhtiötä luotsannut Jyrki Niva on siirtynyt yhtiön operatiivisesta johdosta muihin tehtäviin. Uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Nivan pitkäaikainen työpari Rami Korhonen.

Lapland Safaris -konsernin yrittäjä ja toimitusjohtaja Jyrki Niva on siirtynyt sivuun yhtiön operatiivisesta johdosta. Niva jatkaa Lapin elämysten rakentamista jatkossa Senior Advisor -roolissa ja johdon sparraajana. Hän kuuluu yhä myös samaan North European Invest -konserniin kuuluvien Lapland Safaris-, Lapland Hotels- sekä Lapland Ski Resorts -matkailuyhtiöiden johtoryhmään.

Lapland Safaris-konsernin uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Rami Korhonen. Korhonen on työskennellyt Lapland Safariksessa vuodessa 1997. Ennen nimitystään hän on toiminut Lapland Safaris -konsernin operatiivisena johtajana ja Lapland Safaris-, Lapland Hotels- sekä Lapland Ski Resorts -matkailuyhtiöiden yhteisessä johtoryhmässä.

– Haluan kiittää omistajia ja johtoryhmää tästä luottamuksesta ja tuesta. Lähden innolla uuteen tehtävään. Lapland Safaris -yhtiöiden toiminnassa korostuu jatkossa yhä enemmän yhteinen polku Lapland Hotelsin ja Lapland Ski Resortsin kanssa. Varmasti suurimpia haasteita ja toisaalta mahdollisuuksia tulevaisuudessa on se, miten onnistumme yhdessä ja vastuullisesti tarjoilemaan Lapin kaikkine elämyksineen asiakkaillemme. Olemme jo nyt luoneet matkailualalle kansainvälisestikin poikkeuksellisen kokonaisuuden, mutta vielä on paljon tehtävää, Korhonen sanoo.

Kuvassa: Toimitusjohtajan kapula vaihtui virallisesti Lapland Safariksen 40-vuotisjuhlissa lauantaina 8.10.2022 konsernin synnyinseudulla Rovaniemellä, Lapland Hotels Ounasvaara Chalets’n Ravintola Thuliassa. Kuvassa Pertti Yliniemi, Jyrki Niva ja Rami Korhonen.

Muutos on luonnollinen jatkumo 40-vuotiaalle yritykselle

Jyrki Niva siirtyy pois johtotehtävästä mahdollistaakseen yhtiölle uutta suuntaa ja näkökulmaa. Juhlavuosi tuntui oikealta ajankohdalta muutokselle.

– Aika aikaansa kutakin. Koen, että olen oman toimitusjohtajapanokseni antanut yhtiölle 30 vuoden aikana ja nyt on aika jättäytyä pois operatiivisesta työstä. Kapulanvaihto sopii tähän hetkeen, kun Lapland Safaris täyttää 40 vuotta ja katsotaan vahvasti tulevaisuuteen pandemiavuosien jälkeen. Rami on tehtävään luonnollinen jatkumo: olemme työskennelleet Safariksen johdossa tiiviinä työparina jo vuosien ajan, Niva kuvailee.

Jyrki Niva aloitti Lapland Safaris -konsernin yrittäjänä vuonna 1992 yhdessä Rauno Posion kanssa. Posio myi oman osuutensa Pertti Yliniemen perheen omistamalle yhtiölle North European Invest Oy:lle vuonna 2014 ja Niva vuonna 2018 jääden edelleen toimitusjohtajaksi. North European Invest Oy omistaa myös Lapland Hotels -hotelliketjun.

– Haluan kiittää Jyrkiä uraauurtavasta työstä ja panostuksesta Lapin matkailun eteen sekä yrittäjänä että toimitusjohtajana. Ramille toivotan onnea ja menestystä tehtäviin Safaris-konsernin toimitusjohtajan ja matkailuyhtiöiden johtoryhmän jäsenenä, sanoo konsernin omistaja ja Lapland Safaris Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Pertti Yliniemi.

Lue lisää: Lapland Safaris vie puoli miljoonaa matkailijaa vuosittain Lapin luontoon – 40 vuotta täyttävä yhtiö on kansainvälisen elämysmatkailun suunnannäyttäjä

Jyrki Niva
Senior Advisor, Lapland Safaris
0400 692 069
jyrki.niva@laplandsafaris.fi

Rami Korhonen
Toimitusjohtaja, Lapland Safaris
0400 561 607
rami.korhonen@laplandsafaris.fi

Lapland Hotels & Safaris -matkailukokonaisuus tarjoaa pohjoisen elämyksiä kaikille aisteille. Sen muodostavat Suomen suurin yksityinen hotelliketju Lapland Hotels, Pohjoismaiden suurin ohjelmapalveluyritys Lapland Safaris Group Oy ja Lapland Ski Resorts. Koko konserni työllistää yhteensä noin 1 700 henkeä.

Lapland Safaris tarjoaa ainutlaatuisia luontoaktiviteetteja Lapin kahdeksassa kohteessa: Rovaniemellä, Ylläksellä, Saariselällä, Levillä, Luostolla, Oloksella, Hetassa ja Kilpisjärvellä. Lapland Hotelsiin kuuluu 19 hotellia, yli 2 400 huonetta ja huoneistoa sekä reilu 10 000 ravintolapaikkaa ympäri Suomen: Ylläksellä, Levillä, Saariselällä, Rovaniemellä, Oloksella, Luostolla, Kilpisjärvellä, Pallaksella ja Hetassa sekä Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Kuopiossa. Lapland Ski Resorts muodostuu viidestä hiihtokeskuksesta, jotka sijaitsevat Ylläksellä, Luostolla, Oloksella, Pallaksella ja Rovaniemellä.

www.laplandsafaris.com
www.laplandhotels.com