Tietoa koronavirukseen liittyvista toimenpiteistamme

Tiedote | pe maalisk. 13 20:01:00 2020

Tiedote päivitetty 17.3.2020. Uusimmat koronaohjeistuksemme löydät täältä https://www.laplandhotels.com/FI/coronavirus-ohjeet.html

Hyvä asiakkaamme,

WHO on julistanut koronaviruksen pandemiaksi ja tartunnan riski on määritelty kohonneeksi koko Euroopassa ja muualla maailmassa. Seuraamme Lapland Hotelsilla tarkasti THL:n ja muiden viranomaisten antamia ohjeita ja sopeutamme toimintamme niihin. Päivitämme tilanteesta jatkuvasti ajankohtaista tietoa verkkosivuillemme https://www.laplandhotels.com/FI/lapland-hotels-oy/uutishuone/tiedotteet/tiedote-koronavirus-tilanteesta.html.

HOTELLIT MAJOITUSVARAUKSET JA PERUUTUKSET RAVINTOLAT HIIHTOKESKUKSET LAHJAKORTIT

HOTELLIT

Olemme tehostaneet voimakkaasti puhtaanapitoon liittyviä toimenpiteitä kaikissa toimipisteissämme minimoidaksemme koronaviruksen leviämisen.

• Yleisten tilojen puhtaanapitoa on tehostettu voimakkaasti ja puhdistamme mahdollisia tartuntapintoja säännöllisesti useita kertoja päivässä.
  • Käsidesiä on kaikkien vierailijoiden saatavilla mahdollisimman laajasti
  • Huolehdimme siitä, että THL:n tuorein ohjeistus koronavirukseen liittyen on vieraidemme saatavilla ja selkeästi näkyvillä hotellissa ja ravintolassa eri kieliversioina.
  • Henkilökuntamme on ohjeistettu toimimaan tässä poikkeustilanteessa ja informoimaan asiakkaitamme tilanteen kehittyessä. Henkilökuntaamme on ohjeistettu toimimaan myös siinä erityistilanteessa, että hotellimme asiakkaalla epäillään koronavirusta
  • Olemme peruuttaneet kaikki hotellien ohjelmat, joissa ihmiset kokoontuvat yhteen tai ovat läheisessä kontaktissa toisten kanssa
  • Tämän lisäksi hotellien kuntosalit, kylpylätilat, yleiset saunat sekä lasten leikkitilat ovat suljettuina keskiviikosta 18.3. alkaen.

MAJOITUSVARAUKSET JA PERUUTUKSET

Alla olevat erityisehdot ovat voimassa varauksiin, jotka on varattu 16.3.2020 – 30.4.2020 väliselle ajalle. Myöhäisemmälle ajankohdalle olevien varausten peruuttaminen käsitellään vahvistettujen peruutusehtojen mukaisesti.

Kotimaiset kuluttaja-asiakkaat
Kuluton varauksen siirto 31.12.2020 asti.
Varauksen kokonaan peruuttaminen käsitellään voimassa olevien peruutusehtojen mukaisesti.
Hintaerot siirretyissä varauksissa otetaan huomioon, mahdollinen palautus tai hintaeron periminen sisäänkirjautumisen yhteydessä.

Poikkeuksena THL:n määrittelemiin riskiryhmiin kuuluvat asiakkaat. Kuluton peruutus.

Uudet varaukset
Kaikkiin 17.3.2020 jälkeen tehtyihin varauksiin ajalle 17.3.-30.4.2020 sovelletaan joustavia peruutusehtoja, joihin sisältyvät kuluton peruutusoikeus tai varauksen siirto 31.12.2020 saakka.
Emme suosittele THL:n määrittelemiin riskiryhmiin kuuluvien asiakkaiden matkustamista tai palvelujemme varaamista pandemian aikana.

RAVINTOLAT

Lapland Hotelsin ravintolat ovat koronavirusepidemian aikana huomioitu erityisympäristöinä. Toimenpiteiden tarkoitus on minimoida viruksen leviäminen ja toteuttaa viranomaisten ohjeistuksia mahdollisimman tehokkaasti.

• Ravintoloiden asiakasmääriä rajoitetaan useilla toimilla, kuten ottamalla pöytiä pois käytöstä ja luomalla tilaa asiakkaiden väliin.
  • Aamiaisen osalta pyrimme pidentämään aamiaisaikoja, jotta samanaikaisia asiakasmääriä pystyttäisiin pienentämään
  • Alkaen keskiviikosta 18.3. huoneistoihin majoittuville asiakkaille toimitetaan jääkaappeihin aamiaistarpeet, jotta majoittujat voivat nauttia aamiaisen omassa huoneistossa. Tällä tavoin pyrimme vähentämään uusien asiakkaiden kontaktia niin henkilökunnan kuin vanhojen asiakkaiden kanssa.
  • Noutopöytien yhteydessä olemme ottaneet käyttöön pienemmät tarjoiluastiat, vaihdamme ottimia erittäin tiheästi sekä olemme lisänneet käsidesinfiointipisteitä noutopöytien läheisyyteen
  • Pyrimme myös tuottamaan annostarjoiluja ravintoloissamme mahdollisuuksien mukaan.
  • Tarjoamme useissa ravintoloissa mahdollisuutta take away -ruokailuun

HIIHTOKESKUKSET

Lapland Hotelsin hiihtokeskukset Olos Ski Resort, Pallas Ski Resort, Ylläs Ski Resort Äkäslompolo, Luosto Ski Resort ja Ounasvaara Ski Resort toimivat tällä hetkellä normaalisti tehostetuilla toimenpiteillä. Hiihtokeskuksemme noudattavat Suomen Hiihtokeskuksyhdistyksen (SHKY) jakamia suosituksia hiihtokeskuksille ja keskusten asiakkaille:

• Rinteeseen suunnataan vain terveenä. Pysy kotona, mikäli tunnet itsesi huonovointiseksi.Mikäli sinulla on vakavia oireita (esimerkiksi hengenahdistusta ja yleistilasi heikkenee), niin soita terveyskeskukseen. Koronavirustartuntaa voit epäillä, jos sinulla on kuumetta, yskää, kurkkukipua, päänsärkyä tai hengenahdistusta.
  • Ankkurihississä matkustetaan kaksin vain, kun pari on samasta perheestä tai seurueesta.
  • Tuolihisseissä pidetään metrin väli tai matkustetaan vain perheen jäsenien tai samassa seurueessa olevien henkilöiden kanssa.
  • Kuomullisissa tuolihisseissä kuomun ollessa alhaalla sekä gondolihississä matkustetaan vain perheen jäsenien tai samassa seurueessa olevien henkilöiden kanssa.
  • Vuokraamon kypärät ja sauvat käsitellään desinfiointiaineella käytön jälkeen
  • Laskettelulaseja ei toistaiseksi vuokrata.
  • Hiihtokeskus noudattaa kaikkia terveysviranomaisten uusimpia ohjeita ja varotoimenpiteitä.
  • Käsidesinfiontiainetta on saatavilla mahdollisimman useissa paikoissa.
  • Siivousta lisätään kaikissa asiakas- ja henkilökuntatiloissa. SHKY suosittelee Työterveyslaitoksen ohjeistusta siivoukseen COVID-19 -tartuntojen ehkäisemiseksi.
  • Henkilökuntaa ohjeistetaan korostetusta hygieniasta. Laitteiden näppäimistöt ja muut työvälineet puhdistetaan säännöllisesti.
  • Asiakaspaikkojen määrää rinneravintoloissa vähennetään tarvittaessa, linjastoruokailut pyritään minimoimaan.
  • Skibusseihin kerralla otettavien asiakkaiden määrää vähennetään.
  • Hiihtokeskus tarvittaessa rajoittaa myytävien hissilippujen määrää ruuhkien välttämiseksi.
  • Kontaktien välttämiseksi suosittelemme asiakkaita hankkimaan hissiliput etukäteen verkkokaupasta.
  • Suuremmat kilpailut ja yleisötapahtumat hiihtokeskuksessa perutaan toistaiseksi.
  • Tarvittaessa ravintolat, kahvilat, välinevuokraamot ja muut julkiset tilat suljetaan.
  • Mikäli viranomaiset sulkevat hiihtokeskuksen, niin käyttämättä jääneiden hissilippujen ja vuokravälineiden osuus ostosta palautetaan asiakkaille. Tällaisessa tilanteessa asiakkaiden tulee olla yhteydessä paikkaan, josta liput tai vuokravälineet on hankittu. Kausikortteja hyvitykset eivät tässä vaiheessa kautta enää koske.
  • Hiihtokeskus sekä Suomen Hiihtokeskusyhdistys ry seuraavat tilannetta aktiivisesti ja toimivat viranomaisten ohjeistusten mukaisesti.

LAHJAKORTIT

Lahjakorttien voimassaoloa voidaan jatkaa veloituksetta tämän vuoden loppuun niiden osalta joiden erääntyminen 31.5.2020 mennessä.

Lapland Hotelsin toiminta jatkuu normaalisti näillä tehostetuilla toimenpiteillä. Pidämme asiakkaamme ajan tasalla tilanteesta ja tiedotamme mahdollisista toimintaamme vaikuttavista muutoksista välittömästi.

Ystävällisin terveisin / Lappimaisin terveisin

Lapland Hotels Oy