Lapland Hotels SnowVillage -lumikylä rakentaa maailman tunnetuimpia nähtävyyksiä lumesta ja jäästä Kittilään

Tiedote | to lokak. 13 13:02:00 2022

Ylläksen naapuriin, Kittilän Lainioon rakentuu tulevana talvena jo 21. kerran maailmallakin ainutlaatuinen Lapland Hotels SnowVillage. Lapland Hotels SnowVillage rakennetaan joka vuosi alusta asti uudelleen ja se ihastuttaa kävijöitään vuosittain vaihtuvalla teemalla sekä upealla jäätaiteella. Tulevan talvikauden teemana on maailmalta tutut kohteet ja nähtävyydet. Arktinen taidonnäyte avaa ovensa päiväkävijöille 19. joulukuuta 2022.

Kuvassa jääravintola kaudelta 2019-2020.

Talvikauden 2022–2023 teema kuljettaa kävijöitä kirjaimellisesti maailman ympäri. Lapland Hotels SnowVillage pitää sisällään lumesta ja jäästä rakennettuja kuuluisia ja tuttuja kohteita sekä nähtävyyksiä eri maista.

Lapland Hotels SnowVillage haluaa tuoda tuttuja, turistien suosimia kohteita lähemmäksi matkaajia, koska pitkään jatkuneen koronapandemian vuoksi moni ei ole päässyt matkustamaan aktiivisesti pariin vuoteen.

– Lapland Hotels SnowVillage on tunnettu niin kotimaisten kuin kansainvälistenkin matkailijoiden keskuudessa. Olemme parhaillaan suunnittelemassa kaikkien tuntemia nähtävyyksiä ja myös muutamia maailmalta poimittuja, ehkä hieman yllättäviäkin kohteita, jotka tuomme yleisön nähtäväksi lumi- ja jäätaiteen muodossa. Tulevalla kaudella jokainen voi olla oman elämänsä Phileas Fogg ja kiertää arktista maailmaa Lapland Hotels SnowVillagessa, kertoo tekninen johtaja Tomi Kurtakko.

Yli 3 000 neliömetriä uniikkeja lumirakennelmia

Lapland Hotels SnowVillagesta löytyy tälläkin kaudella esimerkiksi jääravintola ja arktisen taiteen näyttelytila, joka sisältää muun muassa, jääbaarin, elokuvateatterin, lumihotellin erilaisine sviitteineen, jääliukumäen sekä useita isoja aulatiloja veistoksineen.

Yli 3 000 neliömetrin laajuisen kokonaisuuden majoituskapasiteetti on yhteensä 12 lumisviittiä. Lapland Hotels SnowVillagen rakennustyöt alkavat heti marraskuun alussa, jos keliolosuhteet sallivat.

– Sään on oltava pakkasen puolella, jotta pääsemme tekemään kantavia lumirakenteita. Tulevaa kautta varten jäätä on säilötty kesän yli noin 200 000 kiloa, lunta puolestaan on jäljellä säilölumikasassa noin 10 000 kuutiota. Lunta tehdään lisää lumitykeillä vielä noin 30 000 kuutiota. Rakennustöistä vastaa 50 hengen rakennustiimi, selventää Kurtakko.

Lapland Hotels SnowVillage avautuu niin päiväkävijöille kuin majoittujille 19.12.

– Jääravintola tarjoaa kolmen ruokalajin illallisen ja palvelee myös yritysvieraita. Jääravintolaan tulee tehdä pöytävaraukset aina ennakkoon. Hirsiravintola Krouvissa voi puolestaan syödä a la cartea lämpimässä ja viihtyisässä ympäristössä, jatkaa Kurtakko.

Lapland Hotels SnowVillage on avoinna joka päivä – majoittumaan pääsee 3.4. asti, ravintolat ja jäänäyttely palvelevat 10.4. saakka. Jäänäyttelyyn on sisäänpääsymaksu, 19 € / aikuinen ja 11 € / lapsi (4–14-vuotiaat).

Lue lisää: www.laplandhotels.com/FI/lapin-hotellit/yllas/lapland-hotels-snowvillage.html

Tomi Kurtakko,
tekninen johtaja,
Lapland Hotels SnowVillage,
p. 0400 692 941,
tomi.kurtakko@snowvillage.fi

Maria Astrén,
kohdepäällikkö,
Lapland Hotels SnowVillage,
p. 040 484 1680,
maria.astren@laplandhotels.com

Lapland Hotels & Safaris -matkailukokonaisuus tarjoaa pohjoisen elämyksiä kaikille aisteille. Sen muodostavat Suomen suurin yksityinen hotelliketju Lapland Hotels, Pohjoismaiden suurin ohjelmapalveluyritys Lapland Safaris Group Oy ja Lapland Ski Resorts. Koko konserni työllistää yhteensä noin 1 700 henkeä.

Hotelliketjuun kuuluu 19 hotellia, yli 2 400 huonetta ja huoneistoa sekä reilu 10 000 ravintolapaikkaa ympäri Suomen: Ylläksellä, Levillä, Saariselällä, Rovaniemellä, Oloksella, Luostolla, Kilpisjärvellä, Pallaksella ja Hetassa sekä Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Kuopiossa. Lapland Safaris tarjoaa ainutlaatuisia luontoaktiviteetteja Lapin kahdeksassa kohteessa: Rovaniemellä, Ylläksellä, Saariselällä, Levillä, Luostolla, Oloksella, Hetassa ja Kilpisjärvellä. Lapland Ski Resorts muodostuu viidestä hiihtokeskuksesta, jotka sijaitsevat Ylläksellä, Luostolla, Oloksella, Pallaksella ja Rovaniemellä.

www.laplandhotels.com
www.laplandsafaris.com