Lapin ravintolat avautuvat – Lapland Hotels avaa ruokaravintolansa ja kahvilansa turvallisuudesta tinkimättä

Tiedote | su maalisk. 28 21:23:00 2021

Hallitus päätti sunnuntai-iltana, että Lapin ravintolasulkua ei ole tarvetta jatkaa muissa kunnissa paitsi Kittilässä. Ruokaravintolat ja kahvilat voivat avata ovensa asiakkaille jälleen maanantaina. Perheomisteinen, Suomen suurin yksityinen hotelliketju Lapland Hotels alkaa uusien linjausten myötä avata ravintoloitaan Lapin alueella maanantaista 29.3.2021 lähtien.

– Lapissa koronatilanne on rauhoittunut ja olemme tyytyväisiä, että meitä alan yrittäjiä kuullaan sekä sulkutarvetta peilataan todelliseen Lapin tautitilanteeseen, kertoo Lapland Hotelsin hallituksen puheenjohtaja Pertti Yliniemi

– Haluamme myös kiittää Lapin sairaanhoitopiiriä, jonka päämäärätietoisella otteella on luotu toimivia ja selkeitä ohjeistuksia alan yrittäjille. Heille kuuluu kiitos myös onnistuneesta tartuntaketjujen jäljityksestä. Näin suurempia tartuntaryppäitä ei ole muodostunut, jatkaa Yliniemi.

Lapland Hotelsilla on Lapin alueella ravintolatoimintaa paitsi hotelliensa yhteydessä myös hiihtokeskuksissaan ja kahdella lentoasemalla. Ravintoloitansa Kittilän aluetta lukuun ottamatta ketju aikoo avata tulevina päivinä tartuntatautilain mukaisia säädöksiä noudattamalla – esimerkiksi lopettamalla anniskelun klo 22, sulkemalla ravintolat klo 23 mennessä sekä ravintoloiden asiakaspaikkoja rajaamalla.

Lapland Hotels velvoittaa sekä asiakkaitaan että työntekijöitään käyttämään maskia yleisissä tiloissaan niin hotelleissa kuin ravintoloissa.

– Kasvomaskin voi poistaa ravintolassa vasta istuessaan pöytään oman seurueen kanssa. Pöydästä pois liikuttaessa, esimerkiksi WC-tiloihin, tai ravintolasta poistuttaessa tulee maski laittaa jälleen kasvoille. Pidämme myös huolen, että kahden metrin turvavälit säilyvät ja puhdistamme pintoja tehostetusti. Haluamme toimia mahdollisimman vastuullisesti ja varmistaa asiakkaillemme turvallisen ympäristön nauttia sekä majoitus- että ravintolapalveluista, kertoo Lapland Hotelsin toimitusjohtaja Ari Vuorentausta

Pääsiäiseksi Lappiin on odotettavissa lomalaisia, mutta Lapland Hotelsilla huhtikuu näyttää vielä rauhalliselta.

– Eniten varauksia on tehty Ylläkselle. Normaalina keväänä hotellit ovat täynnä pääsiäisen tienoilla, toteaa Vuorentausta.

Lapland Hotels tarjoaa hotellihuoneiden lisäksi monipuolista lomahuonemajoitusta asiakkaan valinnan mukaan aamiaisella tai ilman. Myös lomahuoneistoihin kuuluu huonesiivous, ja ne sijaitsevat lähellä latuja ja rinteitä.

– Toivotan matkustajat lämpimästi tervetulleeksi keväthangille ja samalla haluan muistuttaa, että jokainen kantaa vastuun omalla toiminnallaan siitä, ettei uusia tartuntoja synny. Toivon, että meistä jokainen jaksaa vielä noudattaa annettuja ohjeistuksia, jotta Lappiin voi jatkossakin matkustaa, Vuorentausta sanoo toiveikkaasti.

Lisätiedot:
Ari Vuorentausta, toimitusjohtaja, Lapland Hotels, p. 0400 419 896, ari.vuorentausta@laplandhotels.com

Pertti Yliniemi, hallituksen puheenjohtaja, Lapland Hotels, p. 0400 636 969 pertti.yliniemi@laplandhotels.com