Lomalle
Työmatkalle
Kartalta
Etsi hotelli ja varaa majoitus

LAPLAND HOTELSIN KESÄ 2020
Pohjolan kesä kutsuu - Lapland Hotels -kohteet avautuvat vaiheittain 26.6.alkaen.
Majoitusvarauksia voi tehdä normaalin tapaan kaikkin hotelleihimme. Kaupunkihotellimme ja suuri osa Lapin kohteista ovat avoinna 26.6.2020 alkaen.

1 huone, 2 aikuista, 0 lasta
Syötä varauskoodi tai yrityskoodi tähän

Kultá Kitchen and Bar´n Otto Hietamies nuorten kokkien SM-kilpailun kolmanneksi – “Ensi vuonna ehdottomasti uudestaan”

Tiedote | pe 21. helmikuuta 2020 00.00.00

Kultá Kitchen and Barin kokki Otto Hietamies sijoittui kolmanneksi maineikkaassa Jeunes Chefs Rôtisseurs Finlanden järjestämässä Vuoden nuori kokki -kilpailussa. Hietamies keräsi kisassa kiitosta harmonisesta ja tasapainoisesta suorituksestaan. Kovatasoisen kilpailun voitto meni tällä kertaa jyväskyläläiselle Valtteri Paltamaalle.

Vuonna 1997 syntynyt Otto Hietamies nappasi kolmannen sijan lauantaina Jyväskylässä käydyssä Vuoden nuori kokki -kilpailussa. Kilpailussa nuorille kokeille annettiin tehtäväksi laatia ja toteuttaa kolmen ruokalajin menu neljälle hengelle ennakkoon ilmoitetuista raaka-aineista. Raaka-aineet julkaistiin vasta kuukautta aiemmin, mikä antoi kisaajille vain rajallisesti aikaa suunnitella menuta ja harjoitella suoritustaan.

Hietamiehen menussa nähtiin muun muassa siikarulla fenkolilla, karitsan paahtopaistia perunakakulla sekä suklaamoussea ja appelsiinikakkua.

– Kilpailutehtävä oli haastava, mutta onneksi raaka-aineet julkistettiin etukäteen, jolloin minulle muodostui heti selkeä kuva menusta ja siitä, mitä halusin lähteä toteuttamaan. Olen kaikin puolin hyvillä mielin. Ensi vuonna lähdetään tottakai kokeilemaan uudestaan, kolmanneksi sijoittunut nuori kokki Otto Hietamies kertoo.

Tuomariston arviossa painoi muun muassa Hietamiehen suorituksen harmonisuus ja tasapainoisuus sekä hyvä keittiötyöskentely.

Hietamies aloitti uran Lapland Hotelsilla maineikkaassa Sky Kitchen and View -ravintolassa

Hietamiehen ura Lapland Hotelsin palveluksessa alkoi jo opiskeluaikoina vuonna 2014, kun hän työskenteli Rovaniemellä Sky Kitchen and View -ravintolassa. Välissä muualla oppia kartuttanut Hietamies palasi Lapland Hotelsin palvelukseen, kun Kultá Kitchen and Bar -ravintola avautui Helsingin Bulevardille.

Lapland Hotelsin keittiöpäällikkö Tero Mäntykangas iloitsee Hietamiehen saavutuksesta.

– Tämä on todella upea saavutus. Olen seurannut Oton uraa alusta asti ja olimme iloisia, kun pääkaupunkiseudulle muuttanut kasvattimme palasi vuosi sitten meille Kultá Kitchen and Bar -ravintolaan, Lapland Hotelsin keittiöpäällikkö Tero Mäntykangas kehuu.

Aiemmin Lapland Hotelsilta Vuoden nuori kokki -kisan on voittanut Roope Kotilainen vuonna 2014 sekä Sanna Rahkonen vuonna 2017. Tänä vuonna Rahkonen valmensi Hietamiestä kilpailuun.

La Confrérie de la Chaîne des Rôtisseurs järjestää vuosittain Le Meilleur Jeune Commis Rôtisseur -kilpailun, jonka tarkoituksena on antaa nuorille ammattilaisille mahdollisuus kehittää taitojaan. Lisäksi kilpailu pyrkii ylläpitämään ja vaalimaan kansallisen keittiön perinteitä. Alueellisissa kilpailuissa voutikuntiensa parhaiksi valitut kilpailevat paremmuudesta kansallisessa kilpailussa, jonka voittaja lähtee edustamaan Suomea kansainväliseen kilpailuun. Kilpailuun voi osallistua alle 27-vuotias kokki, jonka esimies on vähintään järjestön Chef Rôtisseur -arvoinen jäsen.

Tero Mäntykangas
Keittiöpäällikkö, Lapland Hotels