Ylijumala Odin ja muut pohjoismaisen mytologian hahmot lumoavat vierailijoita Kittilässä

Tiedote | ma helmik. 05 09:30:00 2024

Kittilän Lainiossa sijaitsevan Lapland Hotels SnowVillage -lumikylä esittelee tänä vuonna pohjoismaista mytologiaa. Upeat jäätaiteen taidonnäytteet ovat saaneet inspiraationsa kiehtovista tarinoista ja hurjista sankareista. Joulukuussa avatussa SnowVillagessa on riittänyt jo runsaasti kävijöitä, ja koko kauden aikana lumikylässä odotetaan vierailevan noin 80 000 asiakasta.

Lapland Hotels SnowVillagen kohdepäällikkö Maria Astrén kertoo, että tämän vuoden teema on herättänyt runsaasti ihastusta.

– Kansalliseepos Kalevalan hahmot ovat olleet todella suosittuja, kuten myös pohjoismaisesta mytologiasta tutut Odin ja Loki. Yhdessä lumihotellin sviiteistä on Sammon taonta teemana ja myös se on herättänyt paljon kiinnostusta kävijöissämme. Totta kai myös kaikkien aikojen pisin jääliukumäkemme on erittäin suosittu.

Astrén kertoo, että SnowVillagen kausi on käynnistänyt vilkkaasti. Lumikylä kiinnostaa sekä kotimaisia että kansainvälisiä vierailijoita, ja koko kauden kävijämääräksi hän arvioi noin 80 000.

– Sosiaalisella medialla on myös varmasti osuutta suosioon, onhan tämä erittäin kuvauksellinen ja innostava paikka, josta halutaan jakaa sisältöä esimerkiksi Instagramissa.

Jääbaarissa Odinin valtaistuin

Lapland Hotels SnowVillagesta löytyy tälläkin kaudella esimerkiksi jääravintola ja arktisen taiteen näyttelytila, joka sisältää muun muassa, jääbaarin, elokuvateatterin, lumihotellin erilaisine sviitteineen, jääliukumäen sekä useita isoja aulatiloja veistoksineen. Yli 3 000 neliömetrin laajuisen kokonaisuuden majoituskapasiteetti on yhteensä 12 lumisviittiä.

– Suositusta jääbaarista löytyy esimerkiksi Odinin valtaistuin ja jäinen baaritiski, josta juomat tarjoillaan, Astrén jatkaa.

Ennakkovarauksella jääravintolaan

Lapland Hotels SnowVillagen jääravintolaan täytyy tehdä pöytävaraukset aina ennakkoon.

– Jääravintola tarjoaa kolmen ruokalajin illallisen ja palvelee myös yritysvieraita. Hirsiravintola Krouvissa voi puolestaan syödä a la cartea lämpimässä ja viihtyisässä ympäristössä, Astrén kertoo.

Lapland Hotels SnowVillage on avoinna joka päivä – majoitus, ravintolat ja jäänäyttely palvelevat 7.4.2024 saakka. Jäänäyttelyyn on sisäänpääsymaksu, 23 € / aikuinen ja 11 € / lapsi (4–14-vuotiaat).

Lisätietoja: www.laplandhotels.com/FI/lapin-hotellit/yllas/lapland-hotels-snowvillage.html
Lisää kuvia: https://lapland.emmi.fi/l/r5zj62P7gcbT

Katso videot:
SnowVillagen rakentaminen: https://www.instagram.com/reel/C0b3v30IUYp/
SnowVillagen jääravintola: https://www.instagram.com/reel/C17SIZgI_7a/

Kuvaoikeudet: Lapland Hotels & Safaris, Tomi Kurtakko

Maria Astrén, kohdepäällikkö, Lapland Hotels SnowVillage
p. +358 40 484 1680
maria.astren@laplandhotels.com

Lapland Hotels & Safaris -matkailukokonaisuus tarjoaa pohjoisen elämyksiä kaikille aisteille. Sen muodostavat Suomen suurin yksityinen hotelliketju Lapland Hotels, Pohjoismaiden suurin ohjelmapalveluyritys Lapland Safaris Group Oy ja Lapland Ski Resorts. Koko konserni työllistää yhteensä noin 1 950 henkeä.

Lapland Hotelsiin kuuluu 20 hotellia, yli 2 400 huonetta ja huoneistoa sekä reilu 10 000 ravintolapaikkaa ympäri Suomen: Ylläksellä, Levillä, Saariselällä, Rovaniemellä, Oloksella, Luostolla, Kilpisjärvellä, Pallaksella ja Hetassa sekä Helsingissä, Tampereella, Oulussa, Kuopiossa ja Porvoossa.

Lapland Safaris tarjoaa ainutlaatuisia luontoaktiviteetteja Lapin viidessä kohteessa: Rovaniemellä, Ylläksellä, Saariselällä, Levillä ja Luostolla.

Lapland Ski Resorts muodostuu viidestä hiihtokeskuksesta, jotka sijaitsevat Ylläksellä, Luostolla, Oloksella, Pallaksella ja Rovaniemellä. www.laplandhotels.com, www.laplandsafaris.com