Joulupukin Kammarin vieraat ja Joulupukki toivovat tänä vuonna lahjaksi rauhaa päälle maan

Tiedote | pe jouluk. 22 08:30:00 2023

Rovaniemellä, Napapiirillä sijaitsevassa Joulupukin Kammarissa riittää vilinää ja vilskettä, sillä joulukuu näyttäisi rikkovan kaikkien aikojen kävijäennätyksen. Edellinen ennätys on joulukuulta 2019, jolloin Joulupukkia kävi tervehtimässä reilut 129 000 ihmistä ympäri maailmaa.

Joulupukin Kammarin päätonttu Minttu Kariniemi-Aula kertoo, että yksi syy kävijäennätykseen on Lappiin tänä talvena lennettävät reittilennot, joita on enemmän kuin aiempina vuosina.

– Paremmilla lentoyhteyksillä on varmasti vaikutusta, sillä noin 95 % meidän vierailijoista tulee muualta kuin Suomesta. Monet asiakkaat ovat myös kertoneet, että Lappi ja Rovaniemi ovat heille ns. bucket list -kohde, joka täytyy kokea ainakin kerran elämässä.

Joulupukin tapaaminen on monille matkan odotettu kohokohta. Joulupukki kuuntelee toiveita, joista tänä vuonna nousee yksi ylitse muiden: maailmanrauha. Näiden lisäksi vierailijat ovat toivoneet terveyttä, aikaa yhdessä ololle ja tietysti myös hittileluja.

Rovaniemen joulunavauksessa marraskuussa puhunut Joulupukki muistuttaa näin joulun alla kiltteyden merkityksestä ja jakaa Joulupukin Kammarin vierailijoiden toiveen rauhasta.

– Toisten ihmisten huomioiminen on hyvä alku, mutta jouluna on erityisen tärkeää olla kiltti myös omalle itselleen. Hyvien tekojen lisäksi joulumieli on puhdasta onnellisuutta, vuoden hienoimmista hetkistä nauttimista juuri sillä tavoin kuin itsestä tuntuu hyvältä, Joulupukki sanoi puheessaan.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Minttu Kariniemi-Aula
Päätonttu, Joulupukin Kammari
+358 40 516 7282, minttu@santaclausoffice.com

Lapland Hotels & Safaris -matkailukokonaisuus tarjoaa pohjoisen elämyksiä kaikille aisteille. Sen muodostavat Suomen suurin yksityinen hotelliketju Lapland Hotels, Pohjoismaiden suurin ohjelmapalveluyritys Lapland Safaris Group Oy ja Lapland Ski Resorts. Koko konserni työllistää yhteensä noin 1 950 henkeä.

Lapland Hotelsiin kuuluu 19 hotellia, yli 2 400 huonetta ja huoneistoa sekä reilu 10 000 ravintolapaikkaa ympäri Suomen: Ylläksellä, Levillä, Saariselällä, Rovaniemellä, Oloksella, Luostolla, Kilpisjärvellä, Pallaksella ja Hetassa sekä Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Kuopiossa.

Lapland Safaris tarjoaa ainutlaatuisia luontoaktiviteetteja Lapin viidessä kohteessa: Rovaniemellä, Ylläksellä, Saariselällä, Levillä ja Luostolla.

Lapland Ski Resorts muodostuu viidestä hiihtokeskuksesta, jotka sijaitsevat Ylläksellä, Luostolla, Oloksella, Pallaksella ja Rovaniemellä. www.laplandhotels.com, www.laplandsafaris.com