Vuoden Kotimaan Matkailuyritys 2022 on Lapland Hotels

Tiedote | pe huhtik. 22 15:57:00 2022

Lapin autenttisia elämyksiä tarjoava perheomisteinen yritys ja Suomen suurin yksityinen hotellitoimija Lapland Hotels Oy on palkittu Vuoden Kotimaan Matkailuyritys 2022 -tunnustuksella. Voittajasta yksimielinen raati koki, että yritys on aidosti tuonut palan pohjoista muualle Suomeen. Tunnustuspalkinto jaettiin perinteisesti Tampereella, Virittäydy vapaalle -tapahtumakokonaisuuden Kotimaan Matkailu -messuilla.

Vuoden Kotimaan Matkailuyritys -tunnustus jaetaan vuosittain kotimaiselle matkailualan yritykselle, joka on menestynyt konseptillaan tai osoittaa edellytyksiä menestykselle sekä on luonut uutta tai uudistunut merkittävästi. Lapland Hotels -ketju koostuu 19 hotellista ja 11 000 ravintolapaikasta ympäri Suomen, tuntureiden tuiskeesta urbaaniin kaupunkiympäristöön. Yrityskokonaisuuteen lukeutuu lisäksi viisi hiihtokeskusta ja Pohjoismaiden suurin ohjelmapalveluyritys Lapland Safaris. Autenttisia Lapin elämyksiä tarjoava perheomisteinen yritys on myös Suomen suurin yksityinen hotellitoimija. Lapland Hotelsin mukaan pohjoinen on kotinsa, joka näkyy kaikessa ketjun tekemisessä. Hotellien sisustukset pohjautuvat modernisti ja raikkaasti pohjoisen rikkaaseen ja vaihtelevaan luontoon sekä ikivanhojen tarinoiden mystiikkaan. Ravintoloiden makuelämykset saavat raaka-aineidensa sinfonian sekä vuodenaikojen lumon Lapin uskomattomasta luonnosta. Ketjussa vannotaan aidon ja lämminhenkisen palvelun nimeen. Lapland Hotels tuntee arktisen luonnon ja kunnioittaa sen herkkyyttä.

- Hienoa saada tällainen arvostuksen osoitus pitkäjänteisestä työstä. Suuri kiitos omille ihmisillemme, jotka ovat jaksaneet viimeiset kaksi vaikeaa vuotta ylläpitää arvojemme mukaista toimintaa ja laadukasta asiakaspalveluasennetta. Olemme ylpeitä lappilaisista juuristamme ja Lapin matkailuun olennaisena liittyvästä asiakaskeskeisyydestä palveluiden kehittämisessä. Vain tämä on mahdollistanut Lapin matkailun ja siitä kumpuavan meidänkin hienon kasvupolun, sanoo tunnustuspalkinnon vastaanottanut Lapland Hotels Oy:n toimitusjohtaja Ari Vuorentausta.

Palkintoraati oli Lapland Hotels Oy:n voitosta yksimielinen. Vuoden Kotimaan Matkailuyritys -raadin muodostivat Visit Finlandin Senior Director Kristiina Hietasaari, Suoma ry:n puheenjohtaja Maisa Häkkinen, Visit Tampereen matkailujohtaja Jari Ahjoharju, Tampereen kauppakamarin matkailuvaliokunnan edustaja, Tampereen Messut -konsernin PR- ja kumppanuusjohtaja Tanja Järvensivu sekä edellisen vuoden voittajan Vip Cruise ja S/S Paul Wahlin Janne Leinonen. Raati perusteli Lapland Hotelsin kirkasta voittoa muun muassa yrityksen pitkäjänteisen työn, voimakkaan kasvun ja rohkeiden investointien näkökulmista. Erityinen huomio kiinnittyi myös ketjun satsauksiin yksityiskohdissa, erottuvan brändin luomiseen sekä palvelun ja tuotteiden korkeasta laadusta huolehtimiseen. Raadissa koettiin, että Lapland Hotels on aidosti tuonut palan Lappia muualle Suomeen.

– Lapland Hotelsin läpileikkaava laadukkuus ja asiakkaiden arvostus heijastuu kaikessa ketjun toiminnassa. Jo aamiainen on elämys, aivan kuten koko heidän upea, mieleenpainuva konseptinsa. Laadun ylläpitäminen vaatii jatkuvaa työtä ja Lapland Hotelsin on onnistunut myös tässä erinomaisesti, kertoo Suomen Matkailuorganisaatioiden yhdistys - Suoma ry:n hallituksen puheenjohtaja Maisa Häkkinen.

Lisätietoja:
Lapland Hotels Oy, Ari Vuorentausta, toimitusjohtaja, p. 0400 419 896, ari.vuorentausta@laplandhotels.com
Tampereen Messut -konserni, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi Paula Karhu, Virittäydy vapaalle -projektipäällikkö, p. 0400 716 199 Sirkka Laine, viestinnän asiantuntija, p. 040 612 9081