MM-mitalisti Otto Hietamiehen yllätysmenussa yhdistyvät Lapland Hotelsin keittiössä opitut tekniikat ja Lapin puhtaat raaka-aineet

Tiedote | to tammik. 26 09:53:00 2023

Nuorten kokkien MM-hopeamitalisti Otto Hietamiehen yllätysmenu ihastuttaa kulinaristeja Lapland Hotels Bulevardin Kultá Kitchen & Barissa 17.1.–28.2.2023. Yllätysmenun makumaailma pohjautuu pitkälti puhtaisiin kotimaisiin makuihin, esimerkiksi säilötyillä marjoilla ja juureksilla on selkeä rooli kokonaisuudessa. Menu esittelee myös Hietamiehen tekniikoita ja kikkoja, jotka hän on oppinut työskennellessään Lapland Hotelsin keittiöissä.

Hietamies on valinnut yllätysmenuun Lapin parhaita raaka-aineita. Pöytään nousee niin poroa Sodankylästä kuin kuhaa Oulunjärvestäkin. Mukana on myös hänen lapsuudestaan tuttuja makuja kuten karviaista, luumua ja porkkanaa.

– Olen hakenut inspiraatiota myös Lapland Hotels Bulevardin avautumisen ajoilta eli uuden hotellin ensimmäisistä viikoista muutaman vuoden takaa sekä Meksikon MM-kisamatkalta. Menu on jo nyt kerännyt kiitosta asiakkailta ja kokonaisuudesta on pidetty todella paljon, kokki Otto Hietamies iloitsee.

Hietamiehen ura Lapland Hotelsilla alkoi kesällä 2015 Rovaniemellä sijaitsevan Lapland Hotels Sky Ounasvaaran keittiössä harjoittelijana.

– Osaava henkilökunta ja mielenkiintoiset, aidot lappilaiset raaka-aineet tekivät jo silloin minuun suuren vaikutuksen. Kun Lapland Hotels Bulevardi avattiin alkuvuodesta 2019, pääsin mukaan Kultá Kitchen & Barin remmiin – ja sillä samalla tiellä olen vieläkin.

Lapland Hotelsista hyvät eväät menestykseen

Lapland Hotels on Hietamiehen mielestä hyvä työpaikka nuorille kokeille, koska ketjun sisällä on monia mahdollisuuksia ammatilliseen kasvuun ja urakehitykseen.

– Täällä on panostettu johtamiseen vuosien varrella todella paljon. Rinnalla kulkevat aina osaavat kollegat, jotka auttavat tilanteessa kuin tilanteessa. Ison ketjun sisällä on myös mahdollista tehdä töitä muuallakin kuin yhdessä paikassa.

– Ja tietenkin Lapland Hotelsilla on mahdollisuus osallistua kokkikisoihin työnantajan tuella, Hietamies muistuttaa.

Seuraavista kisoista ja omasta ruoka-aiheisesta TV-ohjelmasta haaveilevan Hietamiehen ammatillinen esikuva löytyy myös Kultá Kitchen & Barin keittiöstä.

– Keittiömestari Sanna Rahkonen johtaa meitä taitavasti omalla esimerkillään. Hänellä on nopea reagointikyky haastavissa tilanteissa ja upea työmoraali, nuori lupaus kehuu kollegaansa.

Lisätiedot medialle ja haastattelupyynnöt:

Sanna Rahkonen
Keittiömestari
Kultá Kitchen & Bar, Lapland Hotels Bulevardi
sanna.rahkonen@laplandhotels.com

Kristin Aidla
Ravintolapäällikkö
Kultá Kitchen & Bar, Lapland Hotels Bulevardi
Kristin.aidla@laplandhotels.com

Lapland Hotels & Safaris -matkailukokonaisuus tarjoaa pohjoisen elämyksiä kaikille aisteille. Sen muodostavat Suomen suurin yksityinen hotelliketju Lapland Hotels, Pohjoismaiden suurin ohjelmapalveluyritys Lapland Safaris Group Oy ja Lapland Ski Resorts. Koko konserni työllistää yhteensä noin 1 700 henkeä.

Lapland Hotelsiin kuuluu 19 hotellia, yli 2 400 huonetta ja huoneistoa sekä reilu 10 000 ravintolapaikkaa ympäri Suomen: Ylläksellä, Levillä, Saariselällä, Rovaniemellä, Oloksella, Luostolla, Kilpisjärvellä, Pallaksella ja Hetassa sekä Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Kuopiossa.

Lapland Safaris tarjoaa ainutlaatuisia luontoaktiviteetteja Lapin kahdeksassa kohteessa: Rovaniemellä, Ylläksellä, Saariselällä, Levillä, Luostolla, Oloksella, Hetassa ja Kilpisjärvellä. Lapland Ski Resorts muodostuu viidestä hiihtokeskuksesta, jotka sijaitsevat Ylläksellä, Luostolla, Oloksella, Pallaksella ja Rovaniemellä. www.laplandhotels.com, www.laplandsafaris.com