Maailmanlaajuisen suosion saavuttanut Lapland Hotelsin SnowVillage nousee jälleen ensi talvena Ylläkselle Game of Thrones® -teemalla

Tiedote | ma marrask. 26 00:00:00 2018

Lapland Hotelsin viime talven ylpeydenaihe, Game of Thrones® -teemainen lumikylä, saa jatkoa ensi talvena. Ylläksen lähistölle Lainioon nousee jälleen HBO Nordicin kanssa yhteistyössä toteutettava SnowVillage, jonka pääosassa nähdään ikonisia hetkiä HBO®:n hittisarja Game of Thronesista®. Lapland Hotels odottaa lokakuun lopussa käynnistyneelle talvisesongille ennätyksellistä kasvua matkustajamääriin etenkin kansainvälisten vieraiden osalta.

Lapland Hotels SnowVillage on noussut Ylläkselle 17 vuoden ajan. Vuosittain eri teemalla rakennettuun lumikylään on perinteisesti ammennettu inspiraatio Lapin luonnosta. Jäästä ja lumesta rakennettu SnowVillage on sisältänyt muun muassa jääveistoksia, koristeltuja lumisviittejä, jääravintolan ja -jääbaarin sekä jäisen kappelin.

Viime talvena Lapland Hotels SnowVillage luotiin ensimmäistä kertaa yhteistyössä HBO Nordicin kanssa pohjautuen huippusuosittuun Game of Thrones® -tv-sarjaan.

– Idea Game of Thrones® -toteutuksesta sopi teemaksi täydellisesti. Tiesimme alusta alkaen, että meille on saapumassa äärimmäisen ammattitaitoinen jäänveisto- ja lumirakennusporukka, joka mahdollistaa tarkan ja kunniakkaan lopputuloksen, Lapland Hotels SnowVillagen tuotantopäällikkö Janne Pasma kertoo.

– Odotamme innolla, minkälainen toteutus ensi talvelle syntyy. Viime vuoden lumikylä nosti asiakkaiden odotukset korkealle ja haluamme ehdottomasti lunastaa tämän mielikuvan tänäkin vuonna, hän jatkaa.

Kansainvälinen suursuosio lisäsi kiinnostusta Lapin matkailua kohtaan

Viime vuoden Game of Thrones® -teema nosti Lapland Hotelsin SnowVillagen valtavaan kansainväliseen suosioon. Lumikylä noteerattiin eri medioissa laajasti, ja siitä julkaistiin maailmanlaajuisesti yli 2 000 artikkelia, potentiaaliselta kokonaistavoittavuudeltaan 3,5 miljardia. Sosiaalisessa mediassa SnowVillage tavoitti maailmanlaajuisesti yli 400 miljoonaa käyttäjää.

– Lapland Hotels SnowVillagen saama huikea julkisuus nosti selvästi kiinnostusta Lapin matkailua kohtaan. Etenkin kansainvälisten vieraiden tiedustelujen määrä on kasvanut ja saimme ulkomaisten medioiden edustajilta lähes 100 yhteydenottoa. Odotamme tälle talvelle paljon uusia Lapin vierailijoita, Lapland Hotelsin markkinointijohtaja Hanna Heikurainen iloitsee.

Marraskuussa 2017 valmistunut Game of Thrones® -teemainen Lapland Hotels SnowVillage luotiin yhteistyössä HBO Nordicin kanssa. Yhteensä 20 000 neliömetrin kokoiselle alueelle rakennettu jäinen lumikylä sisälsi hotellihuoneita, jää- ja lumiveistoksiaveistoksia, jääravintolan ja cocktail-baarin sekä kappelin.

Lisätietoja:
Hanna Heikurainen,