Lapland Hotels Tampere avautuu remontin jälkeen – hotellin yli 100 kylpyhuonetta henkivät nyt Lapin mystiikkaa

Tiedote | pe tammik. 13 14:01:00 2023

Suomen suurin yksityinen hotelliketju Lapland Hotels avaa Tampereen Yliopistonkadun hotellinsa kokonaisuudessaan käyttöön tammikuussa. Mittavassa, koko kiinteistöä koskeneessa remontissa uudistettiin hotellin kylpyhuoneet, jotka saivat Lapin tunnelmaa huokuvan ilmeen. Hotelliketjulla on nyt Tampereella yhteensä yli 400 huonetta kahdessa hotellissa: Yliopistonkadulla sijaitsevassa Lapland Hotels Tampereessa sekä Nokia Arenalla, Lapland Hotels Arenassa.

Lapland Hotels Tampere avautuu kokonaisuudessaan 15. tammikuuta, kun loputkin
kylpyhuoneet on remontoitu valmiiksi. Vaiheittain toteutetussa remontissa uudistettiin hotellin kaikki 141 kylpyhuonetta vastaamaan tämän päivän vaatimuksia ja Lapland Hotelsin kaupunkihotellien ilmettä. Samalla myös kylpyammeiden määrää nostettiin 22:sta 26:een. Uudet kylpyhuoneet on suunnitellut suunnittelutoimisto Franz, joka vastasi myös Tampereen toisen hotellin, Lapland Hotels Arenan, ilmeestä.

– Jokaisessa hotellihuoneessamme on aistikas ja todella harmoninen sisustus. Se henkii sitä samaa Lapland Hotelsin tunnelmaa, joka on tuttu muista tiloistamme. Lisäsimme myös kylpyammeiden määrää – asiakkaamme arvostavat huoneita, joissa on kylpyamme tai oma sauna. Huoneissa viihdytään ja vietetään enemmän aikaa kuin aikaisemmin, vaikkapa staycationin parissa, kuvailee hotellinjohtaja Maija Virtanen.

Uudistuksia voi nähdä eri puolilla hotellia

Kylpyhuoneiden lisäksi remontissa parannettiin hotellihuoneiden ilmastointia ja uusittiin huoneiden ovet, mikä paransi myös äänieristystä merkittävästi.

– Meillä käy paljon vakiasiakkaita ja olemme saaneet heiltä runsaasti positiivista palautetta. Uutta, tyylikkäämpää ilmettä voi nähdä myös ravintola- ja aamiaistiloissamme. Myös hotellihuoneiden ilmastointia on parannettu entistäkin tehokkaammaksi, Virtanen jatkaa.

Remontin myötä Lapland Hotelsin majoituskapasiteetti Tampereella on nyt kokonaisuudessaan käytössä. Konsernilla on kaupungissa kaksi hotellia: Yliopistonkadulla sijaitsevan Lapland Hotels Tampereen lisäksi vuonna 2021 avattu Lapland Hotels Arena
Nokia-Arenan yhteydessä. Hotelleilla on yhteinen henkilökunta ja paikallinen myyntipalvelu, jonka kautta onnistuu satojen huoneiden, mukautuvien kokoustilojen ja kahden upean saunamaailman varaaminen.

– Yliopistonkadun hotelliremontin valmistuminen täydentää loistavasti Tampereen tarjontaa: missään muualla meillä ei ole kahta hotellia samassa kaupungissa. Olemme yksi iso kokonaisuus, kahdella eri kärjellä: Lapland Hotels Arena on viihteen keskus, kun taas toinen hotellimme on lämminhenkinen, kodinomainen kohde, aluejohtaja Leena Turunen iloitsee.

Lapland Hotels Tampere on avattu vuonna 2015. Saunallisia huoneita hotellissa on yhdeksän, lisäksi hotellin ylimmässä kerroksessa sijaitseva, monipuolinen Kero saunoineen palvelee niin majoittuvia asiakkaita kuin tilaussauna-asiakkaitakin. Lapland Hotels Tampere oli konsernin ensimmäinen hotelli Napapiirin eteläpuolella. Sen jälkeen hotelleja on avattu myös Ouluun, Kuopioon ja Helsinkiin. Kaupunkihotellien tarkoitus on tuoda Lapin mystiikkaa ja tunnelmaa ympäri Suomen.

Kuvat:

PERUSHUONE

SVIITTI

SAUNALLISET HUONEET

KYLPYAMMEELLISET HUONEET

Maija Virtanen
Hotellinjohtaja, Lapland Hotels Tampere
maija.virtanen@laplandhotels.com

Leena Turunen
Aluejohtaja, kaupunkihotellit
Lapland Hotels Oy
leena.turunen@laplandhotels.com

Lapland Hotels & Safaris -matkailukokonaisuus tarjoaa pohjoisen elämyksiä kaikille aisteille. Sen muodostavat Suomen suurin yksityinen hotelliketju Lapland Hotels, Pohjoismaiden suurin ohjelmapalveluyritys Lapland Safaris Group Oy   ja Lapland Ski Resorts.  Koko konserni työllistää yhteensä noin 1 700 henkeä.

Lapland Hotelsiin  kuuluu 19 hotellia, yli 2 400 huonetta ja huoneistoa sekä reilu 10 000 ravintolapaikkaa ympäri Suomen: Ylläksellä, Levillä, Saariselällä, Rovaniemellä, Oloksella, Luostolla, Kilpisjärvellä, Pallaksella ja Hetassa sekä Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Kuopiossa.

Lapland Safaris tarjoaa ainutlaatuisia luontoaktiviteetteja Lapin kahdeksassa kohteessa: Rovaniemellä, Ylläksellä, Saariselällä, Levillä, Luostolla, Oloksella, Hetassa ja Kilpisjärvellä. Lapland Ski Resorts muodostuu viidestä hiihtokeskuksesta, jotka sijaitsevat Ylläksellä, Luostolla, Oloksella, Pallaksella ja Rovaniemellä. www.laplandhotels.com, www.laplandsafaris.com