Lapland Hotels Sky Ounasvaara ja Sky Kitchen and View -ravintola avaavat ovensa täysin uudistettuna

Tiedote | pe tammik. 10 15:00:00 2020

Lapland Hotels Sky Ounasvaara loi nahkansa ja avasi suurelle yleisölle uudistuneena vuoden 2020 alusta. Remontin myötä hotelli nousi uudelle, ympäristönsä arvoiselle tasolle. Myös kokoustilat ja maineikas Sky Kitchen & View -ravintola kokivat laajan uudistuksen.

Lapland Hotels Sky Ounasvaara avautui upeana uuteen talvikauteen. Hotelli koki laajamittaisen remontin, jossa klassinen hotelli tuotiin nykypäivään rakennuksen henkeä kunnioittaen. Sisustuksessa korostuu harmoniset ja maanläheiset pohjoisen luontoon sointuvat sävyt. Upealla paikalla Ounasvaaran huipulla sijaitsevan hotellin suurista ikkunoista aukeaa upeat näköalat.

– Halusimme päivittää hotellin ilmeen tähän päivään sen ikonista ulkomuotoa vaalien. Lopputulos on upea ja se sulautuu luontevasti osaksi ympäröivää maisemaa. Ympäröivä luonto ja ikkunoista sisään tulvivat pohjoisen valoilmiöt ovat tärkeä osa hotellin sisustusta ja tunnelmaa, Lapland Hotelsin toimitusjohtaja Ari Vuorentausta sanoo.

Hotellihuoneiden ja yleisten tilojen lisäksi Sky Ounasvaaran kokoustarjonta uudistui. Tarjolla on 100 hengen auditorion lisäksi myös kolme pienempää kabinettia.

Sky Kitchen & View -ravintola Suomen ykköskaartiin entistä vahvempana

Sky Kitchen & View -ravintola sai remontissa uudet puitteet ja samalla ravintolan tasoa nostettiin entisestään. Painotus puhtaisiin ja ainutlaatuisiin pohjoisen luonnon antimiin säilyy ennallaan. Jatkossa tasokkaassa ravintolassa tarjoillaan kolmen ja viiden ruokalajin yllätysmenuja. Yllätysmenujen rinnalla on saatavilla hieman rennompi bistro-lista.

– Lopputulos on erittäin tasokas. Voin ylpeänä sanoa, että Lapin tunnetuin ravintola palaa uudistuneena sinne huipulle, minne se kuuluukin – Rovaniemen ykköseksi ja myös valtakunnallisesti Suomen ykkösravintoloiden joukkoon, Lapland Hotelsin keittiömestari Tero Mäntykangas sanoo.

– Olemme uudistaneet ravintolan täysin. Tarjolla on entistä upeampia ja yllätyksellisempiä makuelämyksiä. Moderni lappilainen pääsee nyt tasokkaasti esille, Mäntykangas jatkaa.

Remontin myötä ravintolan ilme muuttui modernimmaksi. Ravintolasalin suurista ikkunoista avautuva lappilainen luonto värittää jatkossakin ravintola-asiakkaiden vuodenaikojen mukaan vaihtuvaa maisemaa.

Ari Vuorentausta
Toimitusjohtaja, Lapland Hotels