LAPLAND HOTELS OSTAA OUNASVAARAN HIIHTOKESKUKSEN

Tiedote | ke huhtik. 19 16:33:00 2017

Tänään allekirjoitetulla kauppasopimuksella Lapland Hotels hankkii haltuunsa Ounasvaaran hiihtokeskuksen Rovaniemellä. Lapland Hotelsilla on ennestään Ounasvaaralla hiihtokeskuksen yhteydessä 2 hotellia, Lapland Hotels Sky Ounasvaara vaaran laella ja Lapland Hotels Ounasvaara Chalets rinteen juurella. Myyjinä on joukko yksityisiä osakkeenomistajia.

”Hiihtokeskuksen hankinnan myötä meille muodostuu ainutlaatuinen, monipuolisen ohjelmallisen tekemisen mahdollistava, palvelulinja komealta Kemijoelta aina Ounasvaaran huipulle vahvasti kehittyvän Rovaniemen sydämessä”, toteaa Lapland Hotelsin toimitusjohtaja Ari Vuorentausta. ”Yhtiö on hyvin hoidettu ja oikealla kehitysuralla, vahvan kansainvälisen asiakaskuntamme ja konsernimme rinne- ja ohjelmapalveluosaamisemme myötä pystymme edelleen vahvistamaan tätä kehitystä”, jatkaa hän.

”Hienoa, että toiminnan jatkajaksi ja edelleen kehittäjäksi halusi vahva lappilainen toimija”, iloitsevat osakkaiden edustajina toimitusjohtaja Juhani Roininen ja nykyisen hallituksen puheenjohtaja sekä erittäin pitkän linjan arvostettu ounasvaaralainen Paavo Holster.
Vuositasolla Ounasvaaran hiihtokeskus palvelee noin 50.000 asiakasta. Ounasvaaran hiihtokeskuksessa on 11 rinnettä ja 5 hissiä. Yhtiöllä on kesätoimintana kesäkelkkarata sekä alamäkipyöräily reitteineen. Henkilöstö jatkaa vanhoina työntekijöinä kaupan jälkeenkin.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Ari Vuorentausta
Lapland Hotels Oy
ari.vuorentausta@laplandhotels.com

Lapland Hotels -ketju on Suomen suurin yksityinen hotelliketju, johon kuuluu 17 hotellia ja 1900 huonetta ja huoneistoa sekä 8 000 ravintolapaikkaa ympäri Suomea; Ylläksellä, Levillä, Saariselällä, Rovaniemellä, Oloksella, Luostolla, Kilpisjärvellä, Pallaksella ja Hetassa sekä Tampereella ja Oulussa. Lisäksi hotelliketjulla on hiihtokeskustoimintaa Ylläksellä, Luostolla, Oloksella ja Pallaksella. Konserniin kuuluu myös Pohjoismaiden suurin ohjelmapalveluyritys Lapland Safaris.