Lapland Hotels on Suomen Hiihtoliiton virallinen yhteistyökumppani

Tiedote | ma marrask. 07 09:38:00 2022

Suomen suurin yksityinen hotelliketju Lapland Hotels Oy on tehnyt yhteistyösopimuksen Suomen Hiihtoliiton kanssa. Hotelliketju toimii talven 2023 Hiihtoliiton ja maastohiihtomaajoukkueen virallisena yhteistyö- ja majoituskumppanina.

Yhteistyön myötä Suomen maastohiihdon maajoukkue pitää ensilumen leirinsä Lapland Hotels Oloksella, Muoniossa. Lapland Hotels haluaa yhteistyön avulla tukea suomalaisen maastohiihdon kehittämistä sekä tarjota maajoukkueelle valmentautumismahdollisuuksia.

– Hiihto ja Lappi ovat lähes synonyymejä keskenään, joten hiihto yhteistyölajina on meille mitä luonnollisin valinta. Olos hiihtomaastoineen ja ensiluokkainen hotellimme tarjoavat maajoukkueelle optimaaliset ensilumen olosuhteet valmistautua ensi kevään MM-kisoihin. Hiihtoliiton ja maajoukkueemme kautta saamme samalla näkyvyyttä Olokselle erinomaisena murtomaahiihtokohteena, sanoo Lapland Hotelsin toimitusjohtaja Ari Vuorentausta.

Lapland Hotels aloittaa nyt solmitun yhteistyön myötä myös hiihtokoulujen järjestämisen asiakkailleen. Hiihtokouluja vetävät useat tunnetut hiihtäjäkasvot.

Laadukasta majoitusta SM-kisoissa Tampereella

Suomen Hiihtoliiton mukaan Lapland Hotels on laadukas kumppani, joka selkeyttää liiton toimintaa sekä Oloksella, että esimerkiksi Tampereella tammikuussa 2023 järjestettävissä hiihdon SM-kilpailuissa.

– Ensi talvena Tampere on yksi avainpaikoistamme. Lapland Hotelsin avulla pystymme järjestämään SM-kilpailuihin niin laadukkaat majoitusolosuhteet, että urheilijat ja taustajoukot voivat keskittyä olennaiseen eli urheilumenestyksen rakentamiseen, painottaa Suomen Hiihtoliiton kaupallinen johtaja Jari-Pekka Jouppi.

Lapland Hotelsin ja Suomen Hiihtoliiton virallinen yhteistyö kestää tulevan kauden, kevääseen 2023 asti. Yhtiö on solminut aiempinakin vuosina kumppanuussopimuksia Hiihtoliiton kanssa ja tehnyt yhteistyötä valittujen suomalaisten kärkihiihtäjien kanssa hiihtoleirillä Oloksella.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt:

Ari Vuorentausta
Lapland Hotels Oy
+358 400 419 896
ari.vuorentausta@laplandhotels.com

Jari-Pekka Jouppi
Kaupallinen johtaja
Suomen Hiihtoliitto
jari-pekka.jouppi@hiihtoliitto.fi

Lapland Hotels & Safaris -matkailukokonaisuus  tarjoaa pohjoisen elämyksiä kaikille aisteille. Sen muodostavat Suomen suurin yksityinen hotelliketju Lapland Hotels, Pohjoismaiden suurin ohjelmapalveluyritys Lapland Safaris Group Oy  ja Lapland Ski Resorts.  Koko konserni työllistää yhteensä noin 1 700 henkeä.

Lapland Hotelsiin kuuluu 19 hotellia, yli 2 400 huonetta ja huoneistoa sekä reilu 10 000 ravintolapaikkaa ympäri Suomen: Ylläksellä, Levillä, Saariselällä, Rovaniemellä, Oloksella, Luostolla, Kilpisjärvellä, Pallaksella ja Hetassa sekä Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Kuopiossa. Lapland Safaris tarjoaa ainutlaatuisia luontoaktiviteetteja Lapin kahdeksassa kohteessa: Rovaniemellä, Ylläksellä, Saariselällä, Levillä, Luostolla, Oloksella, Hetassa ja Kilpisjärvellä. Lapland Ski Resorts muodostuu viidestä hiihtokeskuksesta, jotka sijaitsevat Ylläksellä, Luostolla, Oloksella, Pallaksella ja Rovaniemellä. www.laplandhotels.com, www.laplandsafaris.com