Lapland Hotels Kuopio ja Gallá Kitchen & Bar avaavat ovensa

Tiedote | to toukok. 16 11:40:00 2019

Pala Lappia rantautuu kesäkuussa Savoon, kun Lapland Hotels Kuopio avaa ovensa 1.6.2019. Samaan aikaan hotellin kanssa avataan Gallá Kitchen & Bar, joka tuo pohjoisen puhtaimmat raaka-aineet ja moderneimmat maut. Avattavassa hotellissa on panostettu myös laadukkaisiin kokoustiloihin.

Uusi Lapland Hotels Kuopio tuo Savon sydämeen ripauksen Lapin mystiikkaa, roihuavaa takkatulta ja pohjoista hyvinvointia. Hotelli on Lapland Hotels portfolion neljäs kaupunkihotelli yhdessä Oulun, Tampereen ja Helsingin rinnalla.

Tasokkaassa hotellissa jokainen yksityiskohta on tarkkaan harkittu – sisustus henkii rauhaa ja harmoniaa. Lappilainen vieraanvaraisuus ja ihmisten välitön kohtaaminen toimivat palvelun kulmakivinä.

– Meille moderni Lappi ja sen rauha merkitsevät eleganttia tyylikkyyttä ja mutkatonta vieraanvaraisuutta. Haluamme, että asiakkaan pulssi laskee välittömästi, kun hän saapuu vieraaksemme, Kuopion hotellinjohtaja Miia Siltala avaa.

Uudesta hotellista löytyy 139 huonetta aina yhden hengen huoneista saunallisiin sviitteihin asti. Rauhalliset unet takaa hotellille varta vasten valmistetut ainutlaatuiset sängyt.

Viisi muunneltavaa kokoustilaa tuo laadukkaat ja elämykselliset kokouspalvelut kuopiolaisten saataville.

Raaka-aineita ja makuelämyksiä suoraan pohjoisen luonnosta

Yhdessä hotellin kanssa avattava Gallá Kitchen & Bar tuo kaupunkiin ainutlaatuisen ravintolakokemuksen.

– Haluamme tuoda lappilaisuuden modernin version Kuopioon ja tarjota jotain, mitä täällä ei ole ennen nähty. Lappi ja sen luonto ovat keskiössä kaikessa, mitä me teemme, Lapland Hotelsin keittiöpäällikkö Tero Mäntykangas kertoo.

Ravintola tarjoaa hieman yksityisempiin lounaisiin ja illallisiin Javri kabinettitiloja. Tilat muuntautuvat parin hengen illallisista pienen porukan illanistujaisiin. Aulabaari terasseineen tarjoaa upeimmat cocktailit ja pientä syötävää ravintolan antimista.

Ravintolan listalla tullaan näkemään kaikki Lapin arvostetuimmat raaka-aineet. Tarjolla on niin riekkoa, kuningasrapua, rautua kuin japanilaisten arvostamaa matsutake-sientäkin.

– Raaka-aineiden suhteen olemme mahdollisimman omavaraisia. Tunnen, mistä poromme tulevat, kuka on riekkojemme toimittaja ja tiedän Sodankylästä tulevien kaskinauriiden alkuperän tarkkaan, Mäntykangas selventää.

Ajatuksissa kytee myös mahdollisuus tehdä joku savolainen herkku lappilaisittain.

– Tampereelle loimme poromustamakkaran, josta tuli niin suosittu, että se tuodaan nyt myös Kuopioon aamiaiselle. Ehkäpä keksimme vielä kalakukosta lappilaisen version, Mäntykangas vihjaa.

Gallá Kitchen & Bar on mukana kesäkuussa Satoa goes wild -ruokafestivaaleilla. Tapahtumassa ravintola tarjoaa ruokaseikkailijoille porotartaria. Huokealla hinnalla tarjottava erikoisannos tuo kaupunkilaisille maukkaan ensipuraisun Kuopioon saapuneesta Lapista.

Ari Vuorentausta
Toimitusjohtaja, Lapland Hotels
ari.vuorentausta@laplandhotels.com, p. 0400 419 896

Tero Mäntykangas
Keittiöpäällikkö, Lapland Hotels
tero.mantykangas@laplandhotels.com, p. 0400 891544

Lapland Hotels on Suomen suurin yksityinen hotelliketju, johon kuuluu 18 hotellia ja 2400 huonetta ja huoneistoa sekä yli 9 000 ravintolapaikkaa ympäri Suomea; Ylläksellä, Levillä, Saariselällä, Rovaniemellä, Oloksella, Luostolla, Kilpisjärvellä, Pallaksella ja Hetassa sekä Helsingissä, Tampereella ja Oulussa. Kesällä 2019 Lapland Hotels avaa kohteen myös Kuopioon. Lisäksi hotelliketjulla on hiihtokeskustoimintaa Ylläksellä, Luostolla, Oloksella, Pallaksella ja Rovaniemellä. Konserniin kuuluu myös Pohjoismaiden suurin ohjelmapalveluyritys Lapland Safaris.