Lapland Hotels ja Lapland Safaris avaavat rouhean savuisen BBQ-ravintolan Rovaniemen Kotisaareen

Tiedote | pe heinäk. 01 13:46:00 2022

Rovaniemen edustalla sijaitseva Kotisaari herää uudella tavalla eloon, kun Lapland Hotels ja Lapland Safaris avaavat heinäkuussa kesäravintolan saaren vanhaan venevajaan. Savurafla Kotisaari kunnioittaa Rovaniemen legendaarista tukkilaisperinnettä ja tarjoaa paikan päällä savustettuja, BBQ-annoksia venematkan päässä keskustasta.

Lapland Hotels ja Lapland Safaris matkailuyhtiöt avaavat yhteistyössä Rovaniemelle uudenlaisen kesäravintolan 1. heinäkuuta. Savurafla Kotisaari on aito BBQ-ravintola, joka tarjoaa savuisia makuja Rovaniemen edustalla sijaitsevassa Kotisaaressa. Ravintola jatkaa Rovaniemellä sijaitsevan Kesäraflan konseptia.

Kattaus koostuu autenttisista annoksista, tarjolla on muun muassa briskettiä, härän ribsejä, pulled porkia, mac and cheesea sekä coleslawta. Yksi erikoisuus on porochorizo. Kotisaaressa on oikea savustusuuni, joka kruunaa smokery-kokonaisuuden. Kaikki proteiini savustetaan paikan päällä, kertoo Lapland Hotelsin keittiöpäällikkö Tero Mäntykangas.

Vehreä saari venematkan päässä

Savurafla Kotisaari kunnioittaa Rovaniemen pitkää perinnettä uittolaiskaupunkina sekä Kotisaaren historiaa tukkilaisten tukikohtana. Tukkilaishistoria elää edelleen saaren vanhoissa rakennuksissa, ja uusi ravintola tuo oman lisänsä saaren tunnelmaan.

Savurafla avataan saaren vanhaan venevajaan ja uittoajan hengessä saareenkin pääsee vain veneellä Kemijokea pitkin. Kotisaarella ollaan luonnon ja vehreyden keskellä – saaren ainoa juokseva vesikin on Kemijoessa, Mäntykangas kuvailee.

Ravintolan operoinnista vastaa Tero Mäntykankaan lisäksi keittiöpäällikkö Juhani Kangas Lapland Safariksesta sekä ohjelmapalveluyrityksen muu henkilökunta.

Kaksi kattausta illassa läpi kesän

Savurafla Kotisaari avautuu 1.7.2022. Ravintola on auki koko kesän tarjoten kaksi kattausta illassa torstaista lauantaihin. Kattausajat ovat kello 17.30 ja 19.30. Paikat tulee varata etukäteen.

BBQ-annoksista koostuva, 39 euron arvoinen menu sisältää venekuljetuksen saareen jokiveneellä Nätynginnokan matonpesupaikalta noin 10 minuuttia ennen kattausta. Saareen voi tulla myös omalla veneellä, Mäntykangas kertoo.

Ravintolan heinäkuun ensimmäiset kattaukset ovat jo lähes täynnä, muutamia paikkoja on vielä nopeimmille. Seuraavat kattaukset elokuuhun asti avautuvat varattaviksi maanantaina 4.7. kello 12. Pöytävarauksen voi tehdä osoitteessa: https://book.dinnerbooking.com/fi/fi-FI/book/table/pax/3341.

Kotisaaressa on mahdollista järjestää myös yksityis- ja yritystilaisuuksia lumettomaan aikaan. Suosittuja ohjelmia ovat mm. tukkilaisaiheiset kisailut ruokailuineen, rapujuhlat ja saunominen saaren alkuperäisessä tukkilaissaunassa.

Yksityistilaisuuksien varaukset: sales@laplandsafaris.fi

Ravintolaa voi seurata myös sosiaalisessa mediassa: Savurafla Kotisaari (Facebook) ja Savuraflakotisaari (Instagram).

Lisätiedot medialle:
Tero Mäntykangas, keittiöpäällikkö