Lapland Hotels aloittaa hotellien avauksen

Tiedote | ke toukok. 27 10:32:00 2020

Maaliskuun loppupuolella koronapandemian vuoksi kaikki toimintonsa sulkenut Lapland Hotels avaa toimipisteitään jälleen. Hotellit avataan asteittain 26.6.2020 alkaen. Ensimmäisessä vaiheessa avataan kaikki kaupunkihotellit sekä osa Lapin kohteista. Lisääntyneen kiinnostuksen vuoksi yhtiö tarjoaa myös uusia, entistä elämyksellisempiä tapoja kokea pohjoisen ainutlaatuinen tunnelma.

Yhtiö avaa ensimmäisenä kaupunkihotellit Helsingissä, Tampereella, Kuopiossa ja Oulussa. Lapin kohteista avataan lisäksi Lapland Hotels Ounasvaara Chalets Rovaniemellä, Lapland Hotels Riekonlinna Saariselällä, Lapland Hotels Sirkantähti Levillä, Lapland Hotels Äkäshotelli Ylläksellä, Lapland Hotels Kilpis Kilpisjärvellä sekä Lapland Hotels Pallas.

– Kasvava kiinnostus etenkin lomahuoneistoja kohtaan on näkynyt. Meillä on kattava hotelliverkko kotimaan matkailun huippukohteissa, ja uskomme asiakkaidemme pitävän tässä tilanteessa erityisen kiinnostavana vaihtoehtona satoja lomahuoneistojamme eri puolilla Lappia. Avaamme kohteet asteittain ja pyrimme siihen, että syksyyn mennessä toimisimme jo lähes normaalilla palvelukokonaisuudella, Lapland Hotelsin toimitusjohtaja Ari Vuorentausta kertoo.

Koronatilanteesta johtuen avattavissa kohteissa tullaan kiinnittämään erityistä huomiota sekä henkilökunnan että hotellivieraiden turvallisuuteen. Siivousta on tehostettu, varatut hotellihuoneet sijoitellaan väljästi, ja ravintoloissa on pöytiä poistettu ja näin järjestetty tilaa asiakkaille reilusti.

– Fyysinen etäisyys ja hygienian korostaminen ovat lähtökohdat sille, että voimme avata palvelut uudestaan. Seuraamme tilannetta jatkuvasti ja olemme valmiina sopeuttamaan toimintoja nopeallakin aikataululla viranomaisilta tulevien ohjeiden mukaan, Vuorentausta summaa.

– Tilanne on kaikille epävarma ja sen vuoksi olemme muun muassa muuttaneet kohteidemme varausehtoja niin, että varauksen voi perua kuluitta kaikissa tapauksissa, Vuorentausta jatkaa.

Kotimaan elämyskohteiden kysyntä kasvanut

Lapland Hotels avaa kesäkaudelle uusia elämyksellisiä tapoja kokea suomalainen luonto ja pohjoisen ainutlaatuinen tunnelma. Koronapandemiaan liittyvät matkustusrajoitukset ovat nostaneet kiinnostusta kotimaan kohteisiin, ja elämyksiä sekä irtautumista arjesta halutaan nyt löytää automatkan päästä.

Tulevalla kesäkaudella Lapland Hotelsin palveluihin kuuluvat muun muassa yö Saariselällä lasi-iglussa keskellä järveä sekä kalastusretki helikopterin kyyditsemänä.

– Lapin ainutlaatuinen luonto on toimintamme ydin. Toivottavasti tänä kesänä pääsemme näyttämään yhä useammalle suomalaiselle niitä upeita kohteita, joita kotimaastamme löytyy, Vuorentausta sanoo.

Lisätietoja:
Ari Vuorentausta,
toimitusjohtaja / Lapland Hotels Oy
p. 0400 418896

Lapland Hotels on Suomen suurin yksityinen hotelliketju, johon kuuluu 18 hotellia ja 2300 huonetta ja huoneistoa sekä 9 800 ravintolapaikkaa ympäri Suomea; Ylläksellä, Levillä, Saariselällä, Rovaniemellä, Oloksella, Luostolla, Kilpisjärvellä, Pallaksella ja Hetassa sekä Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Kuopiossa. Lisäksi hotelliketjulla on hiihtokeskustoimintaa Ylläksellä, Luostolla, Oloksella, Pallaksella ja Rovaniemellä. Konserniin kuuluu myös Pohjoismaiden suurin ohjelmapalveluyritys Lapland Safaris.
www.laplandhotels.com www.laplandsafaris.fi