Lapin talviloma on monipuolinen kattaus aktiviteetteja, rentoutumista ja herkuttelua

Tiedote | to helmik. 16 08:32:00 2023

Lapissa valmistaudutaan täydellä tohinalla pian alkavaan vilkkaaseen talvilomasesonkiin. Lapin talviloma tarjoilee perheille mahdollisuuksia monenlaiseen tekemiseen laskettelusta hiihtoon ja rentoutumiseen kylpylöissä. Lappilaisuus maistuu myös lautasella: maaliskuussa herkutellaan porolla, raudulla ja lappilaisilla pitsoilla.

Hotelliketju Lapland Hotelsin Lapin kohteisiin odotetaan tänä vuonna vilkasta talvilomasesonkia. Hiihtokeskuksissa (Pallas, Olos, Ylläs, Luosto ja Ounasvaara) maalis-huhtikuu on otollista aikaa nauttia Lapin monipuolisesta tarjonnasta ja kevätauringon säteistä rinteillä tai laduilla. Koronavuosien jälkeen laskijat pääsevät nauttimaan myös uudistuksista – kuten laajemmasta hissitarjonnasta Ylläksellä.

– Olemme uusineet ja modernisoineet hissikapasiteettia Ylläsjärven puoleisella hiihtoalueella. Sinne avattiin uusi, kuuden hengen tuolein varustettu tuolihissi ja lähes 200-metrinen katettu mattohissi, jotka ovat parantaneet Ylläksen hissitarjontaa merkittävästi ja vaikuttaneet myös positiivisesti asiakasmääriin. Ja tänäkin vuonna laskukausi jatkuu aina vappuun saakka, sanoo Ski Resorts Äkäslompolon rinnetoimenjohtaja Tuomo Poukkanen.

Ylläkselle avautui viime vuonna myös uusi mattohissi, joka helpottaa etenkin aloittelijoiden liikkumista rinteissä.

Kylpyläelämyksiä ja Lapin pitsoja

Lappiin laskettelureissulle voi lähteä koko perheen voimin, sillä useissa kohteissa tarjolla on aktiviteetteja kaiken tasoisille laskijoille. Ylläksellä ja Luostolla on tarjolla laskettelukouluja ensilaskijoille ja vaativampaan menoon hyppyrimäkiä. Alkukevään auringosta pääsee nauttimaan myös maastohiihtoladuille, lumikenkäkävelylle, talvipoluille tai Lapland Safariksen aktiviteettien pariin.

– Tekemistä riittää valtavasti ulkona: joka kohteessa on hyvin hoidetut reitit ja latuja mittava määrä. Rinteiden ja latujen ulkopuolella voi rentoutua esimerkiksi Luoston ja Ylläksen hotellien kylpylöissä ja upeissa ravintoloissamme. Ruoissa korostamme lappilaisia tuotteita: on poroa ja rautua, mutta myös Lapin henkeen tehtyjä pitsoja ja hampurilaisia, Luoston ja Saariselän aluejohtaja Pekka Kuusisto summaa.

Lapland Hotelsin Lapin hotelleissa majoitustilaa löytyy yhä keväälle, ja etenkin huhtikuulle on vapaana pitkiäkin ajanjaksoja.

– Ylläksen ja Levin hotellien varausaste on maaliskuulle yli 80 prosenttia, mutta tilaa löytyy vielä – on hyvä olla kuitenkin nopea varausten suhteen. Hotelleilla on ollut ennätystalvi korona-ajan jälkeen, mikä pohjautuu paljon kansainvälisiin asiakkaisiin, Levin ja Ylläksen aluejohtaja Tommy Sippo kertoo.

Tuomo Poukkanen
Rinnetoimenjohtaja, Ylläs Ski Resort, Äkäslompolo
tuomo.poukkanen@laplandhotels.com

Pekka Kuusisto
Luoston ja Saariselän aluejohtaja
Lapland Hotels
pekka.kuusisto@laplandhotels.com

Tommy Sippo
Levin ja Ylläksen aluejohtaja
Lapland Hotels
tommy.sippo@laplandhotels.com

Lapland Hotels & Safaris -matkailukokonaisuus tarjoaa pohjoisen elämyksiä kaikille aisteille. Sen muodostavat Suomen suurin yksityinen hotelliketju Lapland Hotels, Pohjoismaiden suurin ohjelmapalveluyritys Lapland Safaris Group Oy ja Lapland Ski Resorts. Koko konserni työllistää yhteensä noin 1 700 henkeä.

Lapland Hotelsiin kuuluu 19 hotellia, yli 2 400 huonetta ja huoneistoa sekä reilu 10 000 ravintolapaikkaa ympäri Suomen: Ylläksellä, Levillä, Saariselällä, Rovaniemellä, Oloksella, Luostolla, Kilpisjärvellä, Pallaksella ja Hetassa sekä Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Kuopiossa.

Lapland Safaris tarjoaa ainutlaatuisia luontoaktiviteetteja Lapin kahdeksassa kohteessa: Rovaniemellä, Ylläksellä, Saariselällä, Levillä, Luostolla, Oloksella, Hetassa ja Kilpisjärvellä.

Lapland Ski Resorts muodostuu viidestä hiihtokeskuksesta, jotka sijaitsevat Ylläksellä, Luostolla, Oloksella, Pallaksella ja Rovaniemellä.

www.laplandhotels.com
www.laplandsafaris.com